Aquest tema el vam abordar a classe de COED, i tracta de què són aquestes habilitats. El text ens diu que són les quatre habilitats que un usuari de la lleguna ha de dominar per poder-se comunicar en totes les situacions possibles.
Llegir: És el procès a tavès del qual es comprèn un text escrit.
1. Llegir és un procès actiu perquè qui llegeix ha de construir el significat del text. El significat que un escrit té peru qui el llegeix no és una rèplica del significat que lautor va voler donar-li, sinó que és una construcció pròpia.
2. Llegir és aconseguir un objectiu, sempre guia la lectura, poden ser molts i variats.
3. És un procès d'interacció entre qui llegeix i el text, qui llegeix ha d'adaptar-se al text transformant els seus coneixements previs en funció del que li aporta el text.
4. És implicar-se en un proxés de predicció i inferència continu.
Inferència: Habilitat de comprendre alguna part del text gràcies al context, significat de la resta.
Qui llegeix formula una hipòtesi sobre el siginificat del text que llegirà, i també de les seves aprts mentre va llegint. A mesura que va llegint, el lector va verificant o refutant aquelles hipòtesis que s'havia creat.
Escriure: És el procés mitjançant el qual es produeix un text siginificatiu.
Parlar: És expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara, amb correcció i adecuació a la situació comunicativa.
Escoltar: És comprendre un missatge a partir d'engegar tot un proes cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario