miércoles, 23 de junio de 2010

Les metàfores de C.Crook

Aqusta entrada és d'un company de classe i la he publicat perquè m'ha semblat interessant el tema de les metàfores amb l'ordinador.

L'entrada tracta els quatre tipus de metàfora, la de tutoria, construcció, laboratori, de la caixa d'eines. Aquestes ens expliquen quins obsjectius tenen les metàfores i que pretenen fer aprendre o ajudar a l'alumne i per exemple quins programes podríem trobar per practicar amb cada tipus de metàfora, com la metàfora tutoria, que s'identifica amb el Jclic per exemple.


Metàfora tutoria: l'ordinador com a tutor de l'alumne.


Són els programes els quals tenen com a objectiu complir la funció de tutor. Ajuden a l'alumne en el seu aprenentatge, proposant-li i activitats i corregint-les. D'aquesta manera, l'alumne pot saber on té problemes i en on va més bé i pot anar repetint exercicis per anar millorant. Per exemple, un programa d'aquest tipus podria ser els que podem trobar al
Jclic. Seria un model més tradicional d'ensenyament.

Metàfora de la construcció: l'ordinador com alumne.

L'alumne es planteja un problema i a través de probar i equivocar-se descobreix formes de solucionar un mateix problema. Un exemple seria el de la tortuga, on l'alumne va dibuixant mitjançant la tortuga una línia per on l'indiques. D'aquesta manera imaginem que l'alumne vol dibuixar un rectangle, docns haurà d 'indicar en cada moment a la tortuga cap on ha d'anar per dibuixar la forma. Seria un model constructiu.

Metàfora del laboratori: ordinador com a simulador d'experiències.
Programes amb una sèrie d'activitats en els quals l'alumne aprèn i desenvolupa la seva intel·ligència a partir de l'experimentació.


Metàfora de la caixa d'eines: ordinador com a eina de treball.
Programes que serveixen per dibuixar, redactar textos, etc. Alguns exemples n quan a la aquesta caixa d'eines podrin ser els programes que ja coneixem tots com l'OpenOffice,el Word o el paint
Aquests serien aplicacions més avançades que no representen un model en concret sinó a tots.

No hay comentarios: